Évadzáró 2016
2016. november 11-13., Somoskő (Cserhát)
A felderítők már sötétedés előtt elfoglalták a szálláshelyet: az Ipoly Erdő Zrt. Somoskői Kirándulóközpontját, majd a csodálatos kilátású társalgóban vártuk a többieket egyre nagyobb részét elfogyasztva a háromnapi hideg élelmünknek. Estére megérkezett a maroknyi csapat, akik között őstölgyes tagok, régen látott vendégek, csoporttársak és barátok is voltak. A másnapi túraútvonal megtervezése után játékos-komoly beszélgetéssel ismerkedtünk egymással. Szombaton igazi novemberi reggelre ébredtünk: ködszitálásban indultunk a Salgóvár felé, ahol már hófúvásban készült a csoportkép a bazaltorgonák előtt. A XIII. századi várromról gyönyörködtünk a körpanorámában, és a Boszorkánykőről is visszatekintettünk Somoskő felé. A Medves fennsíkon át egyre zordabb időben gyalogoltunk a szálláshelyre, ahol elkészítettük a vacsorát és emlékidéző vetítést tartottunk korábbi vízitúrákról és kirándulásokról. Vasárnap reggel a kecskék, nyulak és a csüngőhasú disznók újrahasznosították a komposztunkat, majd a Somoskői várat gyönyörű napsütésben látogattunk meg.